jueves, 15 de diciembre de 2011

Taxonomia Digital de Bloom

La Taxonomía de Bloom y la Taxonomía Revisada de Bloom són eines clau per als docents. 

Subcategories de la Taxonomia revisada de Bloom. (amb els seus verbs clau)

-Habilitats de Pensament d'Ordre Inferior (Lots)
  • Recordar - Reconéixer llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar, trobar.
  • Comprendre - Interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar, exemplificar.
  • Aplicar - Implementar, exercir, usar, executar.
  • Analitzar - Comparar, organitzar, desconstruir, atribuir, delinear, trobar, estructurar, integrar.
  • Avaluar - Revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, provar, detectar, monitoritzar. 
  • Crear - Dissenyar, construir, planejar, produir, idear, traçar, elaborar
-Habilitats de Pensament d'Ordre Superior (Hots).


Hem de tornar a revisar novament la taxonomia per "digitalitzar", ja que els verbs anteriors moltes acción, procesos i objectius però no están integrats amb les TIC, d' aqui prové aquesta Taxonomia de Bloom per a l'era digital. 

 En aquest esquema veiem classificat els objectius educatius en diferents àmbits, ordenats per les habilitats del pensament de nivell inferior a superior.
Se'ns ha proposat una activitat des de l' assignatura de GITIC en la qual hem de relacionar alguns dels conceptes que anteriors amb les activitats realizades al Mòdul de Processos i Contextos Educatius II.

CREAR. A l' assignatura de GITIC hem creat i dissenyat aquest bloc a blogger, més tard una web a Google Sites, i hem dissenyat, planejat, ideat i elaborat un joc des de l' Scratch, també hem construït videos i cançons a partir dels programes Audacity i Movie Maker. Pel que fa a l' assignatura de COED se'ns han plantejat activitats com la de Qui ets, tu? en l' apartat de la descripció, on hem pogut dissenyar una fotografia i construir i elaborar la descripció d' un company.

AVALUAR.  A l’ assignatura de COED hem pogut participar en l’ evaluació del treball Identitat i Territori, per tant vam criticar el treball dels altres, jutjant els aspectes bons i dolents del treball i detectant els errors o petits detalls a millorar. Pel que fa GITIC, hem pogut particpar en xarxes socials com el twitter, hem fet treballs i col·laborat amb els companys a través del google docs i hem pogut fer comentaris en altres blogs.

ANALITZAR. A GITIC hem aprés a fer enllaços a través dels diferents programes treballats (Google Sites, blogger, twitter, etc.). Hem pogut trobar informació a través d’ inscripcions en el Google Reader. Hem pogut fer entrades en el nostre bloc comparant i establint relacions entre conceptes treballats a l’ aula (com la Taxonomia de Bloom) amb els programes utilitzats. Pel que fa COED hem pogut recopilar, sintetitzar i organitzar informació per fer els diferents treballs i resums demanats a classe. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario