Subcategories de la Taxonomia revisada de Bloom. (amb els seus verbs clau)
-Habilitats de Pensament d'Ordre
Inferior (Lots)
- Recordar - Reconéixer llistar, descriure, identificar, recuperar, anomenar, localitzar, trobar.
- Comprendre - Interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar, exemplificar.
- Aplicar - Implementar, exercir, usar, executar.
- Analitzar - Comparar, organitzar, desconstruir, atribuir, delinear, trobar, estructurar, integrar.
- Avaluar - Revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar, provar, detectar, monitoritzar.
- Crear - Dissenyar, construir, planejar, produir, idear, traçar, elaborar
-Habilitats de Pensament d'Ordre Superior (Hots).
Hem de tornar a revisar novament la taxonomia per "digitalitzar", ja que els verbs anteriors moltes acción, procesos i objectius però no están integrats amb les TIC, d' aqui prové aquesta Taxonomia de Bloom per a l'era digital.
En
aquest esquema veiem classificat els objectius educatius en diferents
àmbits, ordenats per les habilitats del pensament de nivell inferior a
superior.
Se'ns
ha proposat una activitat des de l' assignatura de GITIC en la qual hem
de relacionar alguns dels conceptes que anteriors amb les activitats
realizades al Mòdul de Processos i Contextos Educatius II.
CREAR. A l' assignatura de GITIC hem creat i dissenyat aquest bloc a blogger, més tard una web a Google Sites, i hem dissenyat, planejat, ideat i elaborat un joc des de l' Scratch, també hem construït videos i cançons a partir dels programes Audacity i Movie Maker. Pel que fa a l' assignatura de COED se'ns han plantejat activitats com la de Qui ets, tu? en l' apartat de la descripció, on hem pogut dissenyar una fotografia i construir i elaborar la descripció d' un company.
CREAR. A l' assignatura de GITIC hem creat i dissenyat aquest bloc a blogger, més tard una web a Google Sites, i hem dissenyat, planejat, ideat i elaborat un joc des de l' Scratch, també hem construït videos i cançons a partir dels programes Audacity i Movie Maker. Pel que fa a l' assignatura de COED se'ns han plantejat activitats com la de Qui ets, tu? en l' apartat de la descripció, on hem pogut dissenyar una fotografia i construir i elaborar la descripció d' un company.
AVALUAR. A l’
assignatura de COED hem pogut participar en l’ evaluació del treball Identitat i Territori, per tant vam criticar el treball dels altres, jutjant els aspectes
bons i dolents del treball i detectant els errors o petits detalls a millorar.
Pel que fa GITIC, hem pogut particpar en xarxes socials com el twitter, hem fet
treballs i col·laborat amb els companys a través del google docs i hem pogut
fer comentaris en altres blogs.
ANALITZAR. A GITIC hem aprés a fer enllaços a través
dels diferents programes treballats (Google Sites, blogger, twitter, etc.). Hem
pogut trobar informació a través d’ inscripcions en el Google Reader. Hem pogut
fer entrades en el nostre bloc comparant i establint relacions entre conceptes
treballats a l’ aula (com la Taxonomia de Bloom) amb els programes utilitzats.
Pel que fa COED hem pogut recopilar, sintetitzar i organitzar informació per
fer els diferents treballs i resums demanats a classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario