martes, 27 de diciembre de 2011

Scratch (La metàfora de la construcció: l' ordinador com a alumne)

Scratch és un programa que es va disenyar tenint en compte l' aprenentatge i l' educació dels nens. En aquest, podem crear els nostres jocs, les nostres històries, animacions, música, etc. i compartir-les un cop acabades.
Els nens, alhora que crean els seus jocs estan desenvolpupant habilitats de diseny, solució de problemes, matemàtiques, a pensar creativament, a raonar i a treballar col·laborativament.

Aquesta metàfora parla de si és millor per al nen aprendre tot el que li ensenyen
tal i com li ensenyen o si és millor que el nen explori ell tot sol i aprengui a través
de la seva experiència. Doncs arribem a la conclusió de que el nen ha d' explorar,
crear, pensar, etc. però que ha de estar guiat per algú (mestre).                                                                                                                                                    














L' Scratch sería un bon exemple. És un programa on el nen experimenta, i pensa
quin és el joc que vol crear i com. Per tant és el nen el que li diu a l' ordinador què
és el que ha de fer, alhora l' ordinador el fa de guia perquè li dona vàries opcions
entre las que el nen pot escollit i anar fent el seu joc.





No hay comentarios:

Publicar un comentario